close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הפקת וידאו מוצלחת בשישה צעדים

מערכת שורשכו אלול, תשעה10/09/2015

איך תוכלו גם אתם לצלם וידאו מוצלח ומרשים?

תגיות:
צילום: מאגר התמונות החינמי PIXABAY

כמעט כל מפיק וידאו, בין אם מדובר במומחה או בטירון, אוהב לתפוס את המצלמה ולרוץ, לצלם כל מה שנותן לו השראה כדי לנצל את הרגע.

אמנם, יש רגעים שבהם הסרנדיפיטי (הכושר לגלות משהו באקראי) משחק תפקיד חשוב ביצירת קליפ או הפקת וידאו אבל בדרך כלל עדיף להתכונן לדברים מראש, בעיקר אם אתם רוצים להפיק מוצר איכותי. אם לא, אתם עלולים להתעלם או לשכוח דברים חשובים.

הנה שישה צעדים שיאפשרו לכם לנצל טוב יותר את המקריות או רגעי ההשראה, על ידי בניית מסגרת מוצקה שתנחה אתכם

במהלך ההפקה.

  • השראה פרקטית לעומת המוזה שלכם

לפעמים אנחנו רואים את כל הסרטון בראש, מהכותרת בפתיחה ועד לקרדיטים בסיומו. אבל במציאות אנחנו צריכים להיות מעשיים יותר. לקחת את הזמן ופשוט לרשום את כל הצילומים. הרשימה תעזור כאשר החלק הפרקטי של ההשראה שלנו יתחיל לרקום עור וגידים.

צריך קודם כול לבסס את מה שאתם רוצים לעשות ולהפריד זאת ממה שאתם יכולים לעשות. כשאתם פרקטיים לגבי האפשרויות, תוכלו להימנע מאכזבות וליצור מוצר שתהיו גאים בו.

  • רשמו את הצרכים שלכם

יש אנשים שקל להם לזכור: מצלמה, קלטת, סוללה, חצובה, אור אבל צרכים אחרים משחקים תפקיד במרדף אחר הפקת הווידאו המושלם.

נכון, אתם צריכים מצלמה ומרכיבים חיוניים אחרים, אבל אתם צריכים גם גיבוי ופריטים נוספים שחיוניים להצלחת ההפקה. קבעו את אורך ההפקה שלכם וכמה דיסקים ריקים או דרייברים ניידים תצטרכו. לפעמים גם לא מספיק להסתפק בחצובה כי יש צילומים שדורשים רמה גבוהה יותר של ניידות או יציבות. קחו את הזמן וכתבו את כל מה שתצטרכו כאשר תצאו ביום הראשון לצילומים.

  • עירוב סגנונות

מהי הגישה שבה אתם מתכוונים לבחור – האם בגישה תיעודית, באמצעות ראיונות, תמונות ארכיון? האם הדיאלוגים יהיו מקריים או שצריך להכין תסריט עם דיאלוג מורכב? ידיעת הסגנון העיקרי שבו אתם רוצים להשתמש, לא אומרת שלא תוכלו לערבב סגנונות. אתם פשוט צריכים להיות מודעים למה שאתם רוצים, לפני שאתם מתחילים לצלם, ולתכנן זאת.

  • עשו זאת עכשיו או אתמול

אם יש לכם דיאלוג רציני, ואתם רוצים לעקוב אחרי סיפור הדוק, תצטרכו תסריט. התסריט לא צריך להיות פורמלי או מעוצב בצורה מושלמת, למרות שזה יכול לעזור לשאר השותפים בצוות ההפקה שאולי מצפים לתסריט סטנדרטי. מתווה בסיסי פשוט של מה שצריך לקרות, מתי ומה צריך להיאמר – ישמור על הפקה ממוקדת.

  • לחבר את כל החלקים

מה שיקדם אתכם לתוצאה מספקת יותר מאותו רגע שבו קיבלתם השראה לווידאו, זה לתכנן את הצילומים. כמה כרטיסים פשוטים עם הערות ורעיונות לצילומים יכולים להספיק. רק וודאו שהסוללות טעונות כראוי.

ככול שתתכננו יותר מראש, כך תהיו גמישים יותר כאשר הצוות יתחיל להפוך את ההפקה ליצירה כיפית במקום ג'וב שהם צריכים לבצע.

 

בקרו שוב את המוזה שלכם
המוזות במיתולוגיה היוונית הן האלות שמעניקות השראה ליצירת האומנות. תוכלו להאשים או לתת קרדיט למוזה שלכם, על מה שרציתם לעשות בתחילת הדרך ועל התוצאה שיצאה בסופו של דבר. הידיעה מראש מה אתם רוצים לעשות עם ההשראה שלכם, וקביעת הצעדים הפרקטיים בהם צריך לנקוט כדי שזה יקרה, איך רציתם שזה ייראה ואיך הכול נאסף בסופו של דבר לסרטון אחד – כל אלה יאפשרו ליצירתיות שלכם לזרום.

לקריאת מדריך קנייה, כיצד לבחור נכון ציוד לאולפן? מוזמנים להיכנס לכאן

הוסף תגובה
צילום: מאגר התמונות החינמי PIXABAY
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה